Vanaf januari 2024 wordt het makkelijker om een sociale woning aan te vragen, als je daar recht op hebt. Je kan je vanaf dan online inschrijven in één centraal inschrijvingsregister. We noemen dat register kortweg ‘CIR’.
Vóór we aan de slag kunnen gaan met het CIR, moeten alle gegevens van kandidaat-huurders uit ons computerprogramma overgezet worden. Daarom passen wij vanaf 17 november tot 5 januari onze dienstverlening aan.
Wat verandert er vanaf 17 november (tot 5 januari 2024)?
Wij kunnen in die periode
- geen nieuwe kandidaat-huurders inschrijven. Wil je toch nog inschrijven in 2023? Dan kan je je aanmelden bij ons voor een inschrijving. Wij noteren dan jouw gegevens en maken een afspraak zodat we jou kunnen inschrijven van zodra het CIR werkt. Jouw inschrijvingsdatum is dan de datum waarop jij je aanmeldde om in te schrijven.
- geen dossieraanpassingen voor kandidaat-huurders (bijvoorbeeld: personen toevoegen, schrappen ...) doen
- enkel heel dringende toewijzingen doen
Wat verandert er vanaf 5 januari 2024?
Dan beginnen we te werken met het CIR.
- ben jij al ingeschreven als kandidaat-huurder? Dan ontvang je ten laatste eind januari een brief van ons met informatie over wat je moet doen.
- wil jij je inschrijven als kandidaat-huurder? Dan kan je vanaf 5 januari weer terecht bij ons of je kan zelf online inschrijven.
Binnenkort lees je meer over de precieze werking van het CIR. Houd onze website in de gaten.