Kan ik geschrapt worden van de wachtlijst?
Ja, dat kan. Je krijgt jouw inschrijvingsgeld terug in de volgende situaties: Je krijgt jouw inschrijvingsgeld niet terug in de volgende situaties:
Kan ik geschrapt worden van de wachtlijst? Lees verder »
Ja, dat kan. Je krijgt jouw inschrijvingsgeld terug in de volgende situaties: Je krijgt jouw inschrijvingsgeld niet terug in de volgende situaties:
Kan ik geschrapt worden van de wachtlijst? Lees verder »
Om je in te schrijven voor een koopwoning moet je voldoen aan een aantal voorwaarden. 👉 Bekijk of jij in aanmerking komt.
Wat zijn de voorwaarden? Lees verder »
Een conforme woning Wij huren en verhuren enkel woningen die voldoen aan de huidige woon,-kwaliteits- en veiligheidsnormen uit de Vlaamse Codex Wonen. Een woningonderzoeker van IOK onderzoekt de woning voor wij die inhuren en de gemeente levert een conformiteitsattest af. Is de woning niet conform? Dan kunnen wij je informeren over de mogelijke premies. Er gebeurt steeds een
Wat verwacht LeefGoed van mij? Lees verder »
Garanties Omdat LeefGoed alle huurdersverplichtingen op zich neemt, garanderen wij jou een stipte betaling van de huur. Ook als de woning even leeg komt te staan of als de onderhuurder niet betaalt, blijven jouw huuropbrengsten gegarandeerd. Op het einde van de overeenkomst krijg je je woning weer in de oorspronkelijke staat, rekening houdend met de normale
Mijn voordelen van verhuren aan LeefGoed? Lees verder »
Je buren kies je niet. Ze wonen gewoon naast, boven of onder je. Toch heb je dagelijks met elkaar te maken. Door rekening te houden met elkaar blijft het leuk in jouw buurt. In ons Reglement van inwendige orde vind je praktische regels verbonden aan het huren bij ons. Als iedereen die regels volgt, is
Tips voor een goed contact? Lees verder »
Je kunt je huur alleen opzeggen met een aangetekende brief of door een opzegdocument in onze kantoren in te vullen. Je ontvangt van ons dan een bevestiging dat je je opzeg gaf. Belangrijk ➡ Enkel e-mailen of telefoneren is niet genoeg. De opzeg geldt alleen voor de persoon die de opzeg doet. Wil het ganse gezin de
Ik wil stoppen met huren/huuropzeg Lees verder »
Je woont bij ons, maar je wil graag verhuizen. Dan mag je een andere woning vragen. Dat noemen we een ‘mutatie’. Je schrijft je opnieuw in als kandidaat-huurder. ? Je komt op de gewone wachtlijsten terecht.
Ik wil een andere/kleinere woning huren, wat nu? Lees verder »
Bovenop je huurbedrag kunnen nog bijkomende maandelijkse kosten komen, zoals het onderhoud en elektriciteit van gemeenschappelijke delen, het onderhoud van centrale verwarming, gezamenlijke afvalophaalsystemen, enz. Dit zijn de huurlasten. De huurlasten kunnen verschillen van wijk tot wijk en zelfs van woning tot woning.
Wat zijn huurlasten? Lees verder »
Heb je problemen om je huur te betalen? Praat erover met ons. Je kan ons bellen (014 55 91 00), e-mailen (info@leefgoed.be) of: Kom langs in een loket. Tijdens een contactmoment of na een afspraak. Wacht niet te lang om ons te informeren.
Problemen om je huur te betalen? Lees verder »
Ja. Wanneer je een huurovereenkomst afsluit, moet je ook een huurwaarborg betalen. De waarborg is 2 x de basishuurprijs van jouw woning (met een maximum van 1 111 euro in 2023). Je betaalt de huurwaarborg voordat je de sleutels van je huurwoning krijgt. Bij het einde van de huurovereenkomst maken we op basis van de
Betaal ik een huurwaarborg? Lees verder »